تبلیغات
دنده معکوس - ترمزگیری صحیح در شرایط مختلف
دنده معکوس
پایگاه خبری تحلیلی تصادفات و سوانح جاده ای

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ترمزگیری صحیح در شرایط مختلف

بیشتر تصادف ها به علت عدم توجه به جلو ست.
این مورد مخصوصا برای كسایی كه به رانندگیشون اطمینان دارن بیشتر پیش می یاد.
پس همیشه باید حواسمون به جلو باشه چون ممكنه خیلی ها كه جلوی ما هستن چراغ ترمز نداشته باشن.
در رانندگی شهری باید ترمز گیری ما آرام و طولانی باشه ولی خوب بعضی وقت ها باید سریع ترمز كرد.
خیلی از ماشین های ایران ترمز ABS ندارن.

برای ترمزهای ABS

برای اون دسته كه دارن توصیه میشه تو بارون و خشكی البته اگه از عملكرد ABS مطمئن هستن تو شرایط ناگهانی با حداکثر سرعت و قدرت ترمز گیری كنن و البته از تو آینه حواسشون به اتوموبیل پشتی هم باشه ولی تو برف و شن و ماسه سعی كنین ABS رو تو مدار نیارین چون خط ترمزتون افزایش پیدا می كنه و در این شرایط قفل شدن بهتره.
اگه ABS ماشینتون قطع كن داره تو این شرایط قطعش كنین اگه هم نداره سعی كنین جوری ترمز كنین كه تو مدار نیاد.

برای ترمز های معمولی
تو شرایطی كه مجبور بودین یه دفعه ترمز كنین( برای حركت در خط مستقیم).
به صورت ناگهانی ترمز رو با نیروی زیاد انجام بدین سرعتتون كم می شه قبل از اینكه چرخ ها قفل كنن و اول صدای جیغ مانند لاستیك ها فشار رو كم كنین و دوباره زیاد كنین 
راننده های حرفه ای با این روش خط ترمز رو از ترمز كردن با ABS كوتاه تر می كنن

البته باید سرعت عملتون رو بالا ببرین و از معكوس هم استفاده كنین و اگه گیربكستون اتوماتیك و هوشمند هست سریع دكمه S رو فشار بدین اینجوری خود گیربكس براتون معكوس می ده 

ترمزگیری سر پیچ ها
تو پیچ وقتی سریع ترمز كنین به این خاطر كنترل رو از دست میدین كه چرخ های بیرونی دارن با سرعت بیشتری می چرخن ولی ترمز نیروی مساوی بین چرخ های دو طرف اعمال می كنه و از اونجا كه وزن به جلو منتقل می شه عقب ماشین در می ره 
اولا باید از یه همچین حالتی جلوگیری كنیم. 
جایی كه دید ندارین سبقت نگرین كه اگه یكی از جلو اومد مجبور بشین ترمز كنین
بدون ترمز فشار پاتون رو از رو گاز كم می كنینو با بازی با فرمون و پدال گاز ماشین رو جمع می كنین و می دونین كه تو این حالت ها نباید ترمز كنین و كلا كمتر دست پاچه می شین و ضربان قلبتون كمتر بالا می ره و در كل تسلط بهتری دارین و خیالتون راحته كه بالاخره می تونین ماشین رو جمع كنین
ولی فرض كنین تو یه همچین شرایطی هستین و اونی که جلوتونه هم دست فرمون خوبی نداره
اون وقت اینقدر هول می شین كه حتما ترمز می كنین شاید اصلا جایی برای فرار نداشته باشین 
پس شرایط ورود به پیچ و دید رو هیچ وقت فراموش نكنین و مثل آماتور ها كه فقط گاز رو می شناسن جاهایی كه دید ندارین سبقت نگیرین

ترمز كردن در پیچ 

اول اصلا كلاچ نگیرین 
كلاچ و ترمز راحت ماشینو می چرخونه 
ترمز رو تا ته هم نمی گیرین 
روش كار: 
1) خونسردی رو حفظ كنین و عجولانه عكس العمل نشون ندین 
2) پدال گاز رو ول كنین 
3) وقتی ترمز می كنین فرمونتون تو پیچ نباشه و بر گردونینش یا میزان پیچششو كم كنین كه سعی بشه چرخ ها به حالت مستقیم نزدیك شن و سریع ترمز كنین و ول كنین و بعدش فرمون رو تو مسیر پیچ بچرخونین

به ماشین روبرو هم چراغ بدین که سرعتشو کم کنه

منبع:نیم کلاچ 

logo design

درباره وبلاگ

آیا کسی از میان ما هست که در میان خانواده،اقوام و یا آشنایانش تجربه تلخ از دست دادن فرد یا افرادی را در تصادفات و سوانح جاده ای تجربه نکرده باشد؟
آیا کسی هست که با مصیبت ها و مشکلات بازماندگان افراد کشته شده در تصادفات برخورد نکرده باشد؟آیا نمی توان با تدابیری علمی و عملی جلوی بسیاری از این فقدان ها را گرفت؟
این وبلاگ در پی یافتن راه حل های عملی به منظور کاهش تلفات حوادث جاده ای در ایران و ارایه راه حل ها به مسئولین ذیربط می باشد.در این راه ما را یاری نموده و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.
لطفا در نظر سنجی خلاقانه ما نیز شرکت نمایید.
مدیر وبلاگ : عرفان

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • مهمترین علت اینکه ایران بالاترین نرخ مرگ و میر بر اثر حوادث رانندگی در جهان را دارد چیست؟







نویسندگان