تبلیغات
دنده معکوس - مقایسه تلفات رانندگی در ایران با آلمان و اتحادیه اروپا
دنده معکوس
پایگاه خبری تحلیلی تصادفات و سوانح جاده ای

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

مقایسه تلفات رانندگی در ایران با آلمان و اتحادیه اروپا

وزارت کشور آلمان آمار تلفات حوادث رانندگی این کشور در سال ۲۰۰۷ را اعلام کرد. وزیر کشور از رکوردی تاریخی سخن می‌گوید. اتحادیه اروپا هم بناست آمار تلفات رانندگی خود را تا سال ۲۰۱۰ به نصف کاهش دهد. وضعیت ایران چگونه است؟
بر اساس گزارش وزارت کشور آلمان، در سال ۲۰۰۷، چهار هزار و ۹۴۹ نفر در تصادفات رانندگی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. وولفگانگ تیفن‌زئه، وزیر کشور آلمان، از یک “رکود تاریخی” سخن می‌گوید. این تعداد ۱۴۹ نفر (۸/ ۲ درصد) کمتر از سال ۲۰۰۶ است.
بدین ترتیب تعداد کشته‌های آلمان در حوادث رانندگی برای نخستین بار از سال ۱۹۵۳ (که آمارگیری حودث رانندگی در این کشور آغاز شده) به زیر ۵ هزار نفر در سال رسیده است. تیفن‌زئه این موفقیت را حاصل سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیون یورویی آلمان در برنامه‌های آموزشی در سطح مدارس و جامعه می‌داند.
آلمان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم از وضعیت مناسبی برخوردار است. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۱ مقرر کرد که تعداد کشته‌های حوادث رانندگی در کشورهای عضو، باید تا سال ۲۰۱۰ به ۲۵ هزار نفر (نصف) کاهش پیدا کند. تعداد تلفات رانندگی در ۲۷ کشور عضو این اتحادیه در سال ۲۰۰۶، گرچه ۲۰ درصد نسبت به سال ۲۰۰۱ کاهش یافت (و به بیش از ۴۲ هزار نفر رسید) اما با حد مطلوب اتحادیه اروپا هم‌چنان فاصله دارد.
در میان کشورهای اروپایی، لوکزامبورگ، فرانسه، پرتغال و مالت موفق خواهند شد تا سال ۲۰۱۰ به استاندارد اروپا برسند. آلمان با ۶۲ نفر کشته به ازای یک میلیون جمعیت، در مقام ۴ اروپا قرار دارد. بهترین کشورها، مالت (۴۵ کشته به ازای یک میلیون نفر جمعیت) ، هلند (۴۵) و سوئد (۴۹) هستند. کشورهای لیتوانی (۱۷۷) و لتونی (۲۲۳) نیز در انتهای جدول قرار دارند.
کشته‌های ایران ۶ برابر آلمان
در ایران سالانه حدود ۲۸ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند؛ یعنی ۷۶ نفر در هر روز و ۳ نفر در هر ساعت. این میزان نزدیک به ۶ برابر آلمان است. رعایت‌نکردن فاصله یا به اصطلاح “سپر به سپر” راندن، سرعت غیرمجاز و انحراف ناگهانی به راست یا چپ، از مهم‌ترین عوامل انسانی تصادفات در ایران هستند. علاوه بر رعایت نکردن قوانین از سوی رانندگان، ایمن نبودن جاده‌ها و کیفیت نازل خودروها هم از دلایل مهم و غیر انسانی افزایش تلفات در ایران به شمار می‌روند.

logo design

درباره وبلاگ

آیا کسی از میان ما هست که در میان خانواده،اقوام و یا آشنایانش تجربه تلخ از دست دادن فرد یا افرادی را در تصادفات و سوانح جاده ای تجربه نکرده باشد؟
آیا کسی هست که با مصیبت ها و مشکلات بازماندگان افراد کشته شده در تصادفات برخورد نکرده باشد؟آیا نمی توان با تدابیری علمی و عملی جلوی بسیاری از این فقدان ها را گرفت؟
این وبلاگ در پی یافتن راه حل های عملی به منظور کاهش تلفات حوادث جاده ای در ایران و ارایه راه حل ها به مسئولین ذیربط می باشد.در این راه ما را یاری نموده و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.
لطفا در نظر سنجی خلاقانه ما نیز شرکت نمایید.
مدیر وبلاگ : عرفان

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • مهمترین علت اینکه ایران بالاترین نرخ مرگ و میر بر اثر حوادث رانندگی در جهان را دارد چیست؟







نویسندگان