تبلیغات
دنده معکوس - كشته‌های زلزله ژاپن از كل تصادفات ایران كمتر است!
دنده معکوس
پایگاه خبری تحلیلی تصادفات و سوانح جاده ای

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

كشته‌های زلزله ژاپن از كل تصادفات ایران كمتر است!

تعداد كشته شدگان زلزله ژاپن از تعداد فوتیهای تصادفات در ایران كمتر برآورده شده است. این در حالی است كه بررسی حوادث رانندگی در كشور نشان می‌دهد عامل اصلی بیشتر این سوانح رفتارهای انسانی و فقر فرهنگی است. می‌توان با دو واحد درسی آموزشهای محدود رانندگان رفتارهای ترافیك شهروندان را تغییر داد. شهروندانی كه برای فرار از قانون از ترفندهایی خلاقانه چون مخدوش كردن پلاك با آدامس، باز كردن صندوق عقب خودرو استفاده می‌كنند. براساس آمارها تعداد كشته شدگان زلزله ژاپن از تعداد كشته شدگان كل تصادفات ما كمتر است. مجروحین این حادثه نیز به مراتب از مجروحان سالانه ما كمتر است. تمام دنیا به آسیب دید گان زلزله ژاپن توجه كردند و با تمام توان به این مساله ورود پیدا كردند. آیا كشته شده گان تصادفات رانندگی در كشور نیاز به این توجه ندارد؟ چه كسی تضمین می‌كند ما جز چند صد هزار مجروح حوادث رانندگی نباشیم؟ زلزله بم و ژاپن تاثیرات عمیقی بر جامعه گذاشت و همه سعی كردند آثار زیان بار آن را كاسته و مردم را به زندگی بازگردانند. مشكل ترافیك نیز نیاز به همین توجه را دارد.خودروهایی كه كمربند ایمنی آنها در نقش گیوتین عمل می‌كند و ترمزهایی كه نمی‌توان در روزهای بارانی به آنها اعتماد كرد به راحتی و با وجود اعتراض‌های پلیس همچنان تولید می‌شوند. در این بازار پر تقاضا، خودرو سازان همچنان پر قدرت به كار خود ادامه می‌دهند.اینها ظاهرا اینقدر قدرت دارند كه به آنها نمی‌توان گفت خودرویی را تولید كنید كه وقتی تصادف كرد درش بازنشود و سرنشینان آن به بیرون پرتاب نشوند. نمی‌توان به آنها گفت خودرویی تولید كنید كه كیسه هوا داشته باشد و مردم به دلیل ضربه به سرشان فوت نشوند. نمی‌توان از این خودروسازها خواست سیستم ترمز مطمئنی برای خودرو تعبیه كنند و خودرویی بسازند كه استاندارد یورو 4 و 5 را داشته باشند. نمی‌توان خواست خودرویی بسازند كه كمربند ایمنی منجر به قتل سرنشین‌ها نشود. خودروسازان پول این خودرها را هم سطح خودروهای با كیفیت دنیا می‌گیرند اما خودرویی را تحویل می‌دهند كه بیشتر شبیه اتاق مرگ هستند تا ایمنی مردم را تامین كنند. اسم خودرویی را نمی‌آورم ولی قیمت خودرویی كه در كمترین تصادف منجر به مرگ مردم می‌شوند با خودروهای گران دنیا برابری می‌كنند. با شما موافق هستم اینها به دلیل بازار پر تقاضا و عرضه كم همیشه مشتری دارند كه سبب شده به كیفیت كمترین توجه را كنند. این موضوع بی‌تعهدی این افراد به جامعه و مردم را نشان می‌دهد.

منبع:روزنامه جمهوری اسلامی

ارزش جان ایرانیان!!!

logo design

درباره وبلاگ

آیا کسی از میان ما هست که در میان خانواده،اقوام و یا آشنایانش تجربه تلخ از دست دادن فرد یا افرادی را در تصادفات و سوانح جاده ای تجربه نکرده باشد؟
آیا کسی هست که با مصیبت ها و مشکلات بازماندگان افراد کشته شده در تصادفات برخورد نکرده باشد؟آیا نمی توان با تدابیری علمی و عملی جلوی بسیاری از این فقدان ها را گرفت؟
این وبلاگ در پی یافتن راه حل های عملی به منظور کاهش تلفات حوادث جاده ای در ایران و ارایه راه حل ها به مسئولین ذیربط می باشد.در این راه ما را یاری نموده و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.
لطفا در نظر سنجی خلاقانه ما نیز شرکت نمایید.
مدیر وبلاگ : عرفان

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • مهمترین علت اینکه ایران بالاترین نرخ مرگ و میر بر اثر حوادث رانندگی در جهان را دارد چیست؟







نویسندگان